Flower Mandala - Meditation

God Morgon finaste läsare! Sorry att det varit lite tyst i bloggen på sista tiden. Har prioriterat andra saker som att fokusera på mitt välmående för att hitta tillbaka till lust och inspiration. Men nu känner jag mig sugen på att dela med mig av härliga tips, insikter jag får genom att utforska meditation och min inre kapacitet. Jag känner mer och mer att jag inte längre värdesätter samma saker som innan i takt med att jag börjar utforska min spirituella sida. Hoppas ni tycker att de låter spännande :) Lets do this!

Nu vill jag ge er ett härligt kreativt och meditativt tips för att stressa av och bara fokusera på dig själv din kapacitet att skapa utifrån ditt hjärta.

Fundera kring vilken plats  som ger dig lugn och fokus och där du känner dig trygg. Det kan vara i skogen, hemma eller någon annanstans. Du väljer. 

Nästa steg är att fundera kring vad i naturen du tycker är vackert, rogivande eller tilltalande estetiskt på något sätt. Gå ut i naturen och samla ihop stenar, blad, löv eller något helt annat eller gå och köp en bukett vackra blommor som tilltalar dig. det viktiga är att du gillar vad du väljer. När du hittat dina vackra ting att skapa med så

går du till platsen du valt vart det nu än är. leta upp hörlurar till din telefon. hitta någon härlig meditativ musik på spotify eller youtube som du kan lyssna på under tiden du gör aktiviteten. här är ett förslag . Skit i hjärnan för en stund (svårt jag vet) men, säg mycket vänligt men bestämt att nu släpper jag taget för en stund , jag lovar dig, inget kommer hända för att du ger dig själv kärlek och sinnesro. släpp taget om all stress, krav du lägger på dig, negativa tankar.sätt på musiken och Blunda, andas in och räkna till 5 då du andas ut. långsamt. gör detta några gånger och föreställ dig en plats i rummet där tankarna och känslor av oro får vila medans du ger kärlek till dig själv och stärker ditt sanna jag som finns bortom all rädsla, oro, ångest eller andra negativa känslor.. När du andas ut föreställer du dig att du placerat allt som stressar dig och tynger dig där i tryckt förvar. 

om jobbiga tankar dyker upp under tiden du gör aktiviteten så påminn dig själv om att just nu får tanken segla tillbaka till platsen där du bestämt att all stress får vila. oavsätt hur många gånger du får en jobbig känsla eller tanke gör samma sak. tänk dig att du vänligt men bestämt leder tillbaka den till platsen du bestämt. 

Det är nu dags för dig att skapa från ditt hjärta. inga krav ingen stress. placera dina utvalda ting tillsammans så som du känner för. kanske vill du skapa ett mönster med sakerna eller en cirkel, hur tycker du? att de ska ligga tillsammans för att det ska tilltala dig? inga rätt och inga fel. håll på så länge du känner dig inspirerad och titta noga på sakerna du valt. ser du några detaljer på dem som du aldrig innan sätt? om du skulle beskriva dem för någon annan utan att säga dess namn hur skulle du säga då? hur känns sakerna i dina händer då du rör vid dem? 

Allt detta är verkligt inte dömmande och händer just där och då på riktigt. du blir medvetet närvarande och kan kanske få en del distans till dina ångestladdade negativa hypoteser som din hjärna dagligen projecerar i ditt medvetande. ju mer du tränar medveten närvaro desto enklare kommer du förstå att i princip allt du oroar dig för är bara Illussioner som din hjärna producerar. Detta eftersom att vi trots vårt moderna samhälle fortfarande har kvar förmågan som människan behövde på stanåldern. Nämligen att kunna förutse faror. Den stora skilldnaden är att vi inte behöver den förmågan på samma sätt idag.

Oavsätt vad, kom ihåg. Du är värd sinnes frid. Du är älskad och lyckan finns i dig själv ditt undermedvetna du måste bara träna på att släppa taget och vilja utforska vem du är bortom alla hjärnans illussioner och samhällets, regler, normer etc. du får välja vad av det som presenterar sig i ditt huvud, din kropp eller i samhället du vill identifiera dig med. resten är inte värt din tid.

Massa kärlek till er!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress

Veckans like